Partner serwisu
Drogi i autostrady

Dziś otwarcie drugiej jezdni obwodnicy Słupska

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
04-07-2025
Ostatnia modyfikacja:
03-07-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
GDDKiA Gdańsk

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Dziś otwarcie drugiej jezdni obwodnicy Słupska
fot. GDDKiA Gdańsk
Zakończyła się budowa drugiej jezdni obwodnicy Słupska w ciągu drogi ekspresowej S6. W piątek, 4 lipca, o godzinie 16:00 kierowcy po raz pierwszy będą mogli pojechać nową jezdnią. Zadanie zrealizował Strabag.

Umowa pomiędzy pomorską Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad a wykonawcą została podpisana w maju 2021 roku, a jej wartość to 128,440 mln zł. Strabag na realizację zamówienia w formule Projektuj i buduj miał 38 miesięcy z wyłączeniem przerw zimowych. Zezwolenie na realizację inwestycji drogowej udało się natomiast uzyskać w marcu 2023 roku.

Obwodnica Słupska została wybudowana w 2010 roku. Powstała jako jezdniowa, z dwoma jezdniami tylko w okolicach węzłów. Z uwagi na realizację drogi ekspresowej S6 w woj. pomorskim także i ten odcinek został poszerzony do dwóch jezdni.

Cała obwodnica ma 16,3 km. Z uwagi na to, że druga jezdnia była budowana na odcinkach pomiędzy węzłami, do wybudowania było 9,5 km (pomiędzy węzłami Słupsk Zachód dawniej Reblinko i Słupsk Południe dawniej Kobylnica – 2,3 km, pomiędzy węzłami Słupsk Południe i Słupsk Wschód dawniej Głobino – ok. 5 km oraz pomiędzy węzłami Słupsk Wschód i Redzikowo – 2,2 km).

Druga jezdnia została wybudowana po północnej stronie istniejącej. Dodatkowo poszerzono jezdnię południową do szerokości 10 metrów oraz poprawiono odwodnienie na istniejącej jezdni. Powstały także cztery obiekty mostowe wraz z mostem przez rzekę Słupię o długości ok. 148 m. Wykonawca dobudował także 640 m ekranów akustycznych.

Przewidziano również budowę systemu sterowania ruchem, który docelowo zostanie wpięty do Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Co dalej z obwodnicą Złotego Stoku i S8 Bardo – Kłodzko?

Drogi i autostrady

Co dalej z obwodnicą Złotego Stoku i S8 Bardo – Kłodzko?

Damian Kelman 03 lipca 2025

Kto wybuduje dodatkowy węzeł na S19?

Drogi i autostrady

Kto wybuduje dodatkowy węzeł na S19?

Damian Kelman 03 lipca 2025

Wielkopolska. Ukończono remont DW181 [zdjęcia]

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Co dalej z obwodnicą Złotego Stoku i S8 Bardo – Kłodzko?

Drogi i autostrady

Co dalej z obwodnicą Złotego Stoku i S8 Bardo – Kłodzko?

Damian Kelman 03 lipca 2025

Kto wybuduje dodatkowy węzeł na S19?

Drogi i autostrady

Kto wybuduje dodatkowy węzeł na S19?

Damian Kelman 03 lipca 2025

Wielkopolska. Ukończono remont DW181 [zdjęcia]

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5